click click click

Monday, May 13, 2013

just a thought!

Sudut pandangan manusia terhadap sesuatu perkara memang berubah. kisahnya begini. 

lebih kurang 4 tahun lalu, aku ada membeli sebuah buku berkenaan hadis-hadis nabi. namun malangnya, buku tu tak pernah bersentuh atau dibaca since then! adalah beberapa page aku baca tapi pada waktu tu aku tak dapat nak terima huraian isi yang lebih kepada akhirat, dalam erti kata lain tak menyentuh sangat pasal dunia. itu pandangan aku pada waktu tu. hari ni, tergerak hati untuk capai atas saranan seorang teman. mulanya hanya untuk check hadis yang aku mahu tahu, tapi dari satu topik ke topik lain semakin menarik. mungkin penulisan tidak seberapa namun isinya ada. see, the way we see things do change! :) jadi memang benarlah, semua perkara yang ada di dunia ni tak ada yang kekal melainkan apa yang ada di sisi Allah sahaja. hmmm...

last week, aku ada discussion panjang dengan seorang kawan baik. funny, how people are actually not the way we think (judge). maksud aku, someone yang tak pernah strike to be close to you at the first glance can be someone you can rely on and exchange opinions. 

there's more than meets the eyes.
don't judge a book by its cover.


Umar bin Abdul Aziz berkata : “tiada ada sesuatu nikmat yang dikurniakan Allah SWT kepada seseorang, lalu diambil kembali nikmat tersebut sedangkan orang itu menerima takdir yang menimpa dirinya dengan sabar, melainkan Allah akan menggantikan yang lebih baik bagi dirinya.

Happy mothers day to all mothers in the world.

Anddddddddd, Happy Monday people!