click click click

Monday, October 25, 2010

hanging diamond

alhamdulillah.

above all, atas segala kuasa Allah yang maha kuasa, maha mengetahui yang melimpahkan kurnianya kepada manusia dengan akal fikiran dan tubuh badan yang sihat, saya mampu melihat KLCC berdiri megah hari ini. alhamdulillah.

terima kasih kepada Tun Mahathir, Mr Pelli, Mr Thornton, dua orang ketua projek utk tower 1 and tower 2 (yang juga extra pening sebab kena fikir macam mana nak naikkan skybridge).
terima kasih kepada mereka2 yang mengerah kudrat membancuh simen, menuang konkrit, pasang cermin tingkat yang ambil masa sebulan utk dibersihkan utk setiap satu tower.
terima kasih national geographic yang menyiarkan 1 slot berkenaan KLCC, yang mana dengan itu sedarnya saya akan potensi2 manusia yang ada dalam diri yang dikurniakan oleh Allah swt.

semoga lepas ni, kot2 jalan saya tersimpul dalam dan saya fikir buntu, saya boleh reflect masalah2 besar spt struktur tanah yang mendap, konkrit yang tak stabil semasa pembinaan KLCC. tp alhamdulillah, mereka2 yang bertanggungjawab meneruskan tanggungjawab mereka utk menyiapkan apa yang diusahakan dengan yang terbaik.

kalau lepas ni, jalan rasa buntu, semoga saya boleh fikir 100 kali potensi2 yang ada dalam diri yang saya tak keluarkan. saya tau saya bukan Mr Pelli atau Mr Thornton atau juga Tun Mahathir yang semamangnya antara mastermind dalam pembinaan KLCC atau mereka yang berhempas pulas letak, sapu konkrit, berpanas2 dan berpenat2 selama 6 tahun namun saya yakin Allah itu adil. Saya ada potensi saya sendiri yang saya tak keluarkan dan tak reti guna. Moga2 Allah tunjukkan kita semua jalannya. amin.

alhamdulillah. hari ni ada satu lagi kebaikan yang Allah bagi pada diri saya. sebenarnya setiap hari ada, saya saja yang tak sedar. moga2 lepas ni, saya/kita semua lebih bersyukur.

-------------------------------------------------------------------------------------------
i was 12.
i went to KL with my friends. one of the nicest memories I've had. Alhamdulillah.
We stayed at the area of Kg Baru the first night we arrived, and before we went to sleep I stood outside in the balcony with a friend of mine, Zaidatul. (I wonder if she still remembers this. hehe).
That was the first time I saw KLCC (read:LIVE), 10 years back yet it feels like only yesterday :)
I froze. I did. really. I didn't know why. Not that I didn't aware of Eiffel, Pisa or any skyscrapers at that time, but KLCC astounded me.

With my forefinger pointed to KLCC, I said to my friend " weh cuba hang tengok. macam berlian. (translation: ey, look! like a diamond)".
silently, I made a whisper to myself "bestnya kalau dapat tengok hari-hari". I didn't sure if my friend heard me.

alhamdulillah, I am blessed to see my own version of standing diamond every night for the next 3 years.
how come?
I got accepted to Seri Puteri, situated at Jalan Kolam Ayer at that time,(before the premise was moved to Cyberjaya). from there, I managed to see KLCC everyday, every night. *big big big big smile*

the excitement that arouses for each time I see KLCC is still inexplicable. like seriously. even for now. :)

fact: be aware of what we wish for. some things come true. some things don't because He obviously has stored something better for us. Allah knows best :)
Hence, don't we worry. Just strive towards the goal.